Comunicare, marketing, PR şi branding

Antreprenoriat cu rost

Recomandările reale

Cum a transformat Ioana Roșu nevoia de încredere şi recomandare într-un business digital cu suflet 

Într-o lume în care deciziile se iau din ce în ce mai mult pe baza recenziilor online, Recenza.ro vine ca o soluție autentică și eficientă pentru cei care vor să-și construiască un brand personal solid. 

Am stat de vorbă cu Ioana Roșu, antreprenoare și mamă, despre cum a pornit proiectul, ce impact are platforma asupra profesioniștilor și cum vede viitorul în era recomandărilor digitale.

1. Cum a luat naștere ideea din spatele Recenza.ro și ce nevoie ai simțit că există pe piață atunci? Când a luat naştere proiectul?

Ideea platformei Recenza.ro ne-a venit cu 10 ani în urmă, când am avut nevoie de diferiți prestatori de servicii de încredere și nici prietenii sau familia nu aveau pe cineva de încredere să ne recomande.

Această idee de a dezvolta o platformă care să faciliteze legătura dintre prestatori și clienți, dar și nevoia noastră de a găsi experți de încredere, „ne-a bântuit” în anii ce au urmat, iar în 2023 am început partea de dezvoltare, ca în 2024 să o și lansăm.

Am revenit asupra acestei idei deoarece am considerat că este necesară o astfel de platformă: să găsim specialiști pe bază de recenzii, iar specialiștii să aibă clienți fără să mai fie nevoie să petreacă atât de mult timp cu promovarea pe social media sau să investească în reclame ori website.

Un alt motiv, personal, care m-a motivat să o transform în realitate a fost dorința mea de a fi antreprenor, să-mi folosesc creativitatea pentru a construi un proiect de la zero; să parcurg toate etapele în creșterea lui, să învăț lucruri noi.

2. Care este misiunea platformei Recenza și ce aduce diferit față de alte spații de recomandări sau evaluări online?

​​Recenza există pentru a oferi specialiștilor un spațiu sigur și profesionist în care reputația lor să fie vizibilă și susținută de clienți.

Este dedicată persoanelor, nu doar firmelor — adică freelanceri, consultanți, creativi, terapeuți, traineri etc.

Specialiștii pot adăuga până la 3 profesii, centralizând toate recenziile într-un singur profil profesional — fără să piardă validarea muncii lor în diferite domenii.

Este o platformă construită în jurul încrederii, nu al algoritmilor sau reclamelor.

Recenza nu cere să postezi zilnic sau să te adaptezi la trenduri. E un loc în care munca ta vorbește pentru tine — prin recenziile celor care știu cât valorezi.

3. Cum funcționează concret pentru un specialist care vrea să fie vizibil pe Recenza? Dar pentru un client care caută ajutor?

Pentru specialiști
– creezi un profil pe Recenza.ro

  • Poți alege până la 3 profesii (ex: copywriter, designer, coach)
  • Adaugi o descriere, foto, link-uri (site, social media)
  • Scrii serviciile pe care le oferi
  • Ceri recenzii de la clienții tăi
    ➝ Le trimiți link-ul profilului tău
    ➝ Ei completează o recenzie validă, rapid și ușor
    ➝ Recenziile apar public pe profilul tău

Devii vizibil pentru viitorii clienți
           
➝ Oricine îți vede profilul poate înțelege cine ești, cum lucrezi și ce spun alții despre tine.

Clienții pot alege cu ușurință un specialist pentru că pot citi toate informațiile despre acea persoană pe profilul de pe Recenza și, mai mult de atât, pot afla modul de lucru, stilul, abordarea – datorită recenziilor.

4. Care sunt cele mai căutate domenii și tipuri de specialiști în prezent pe platformă? Ai observat trenduri interesante?

 Am observat un interes ridicat pentru domenii precum psihologie, nutriție,    coaching, design, branding, comunicare, consultanță financiară, educație, social media și dezvoltare personală.

Trendurile actuale indică o creștere a cererii pentru:

  • Specialiști în sănătate și dezvoltare personală (psihologi, terapeuți, coachi)
  • Creativi și consultanți (designeri, copywriteri, marketeri)
  • Profesii de nișă: astrologi, doulas, consilieri vocaționali, consilieri în carieră etc.

5. Ce rol joacă feedback-ul real și evaluările transparente în dezvoltarea unui brand personal sau de servicii?

Feedback-ul real și evaluările transparente joacă un rol foarte important în dezvoltarea unui brand personal sau de servicii, mai ales într-un context digital unde încrederea se construiește în lipsa contactului direct.

Poți spune că ești profesionist, dar ce spun alții despre tine valorează mai mult decât orice auto-descriere, deci recenziile confirmă ceea ce spui despre tine. Când un potențial client află ce a simțit alt client, cum a fost colaborarea, ce impact a avut munca ta în viața lui, acest fapt reduce incertitudinea și accelerează decizia de colaborare.

Un alt aspect important este faptul că recenziile îți diferențiază brandul într-o piață aglomerată, și anume printr-o abilitate sau o valoare care se repetă în recenzii — cum ar fi că livrezi la timp, livrezi peste așteptări, oferi mai mult și altele.

Pe lângă portofoliu, consistența experiențelor pozitive ale clienților face ca brandul tău personal să devină unul solid.

6. Care a fost cea mai mare provocare în a lansa și a scala un proiect digital ca Recenza în România?

Provocări la lansarea platformei nu au fost. Când am lansat-o, am creat o postare pe Facebook și am povestit despre Recenza.ro. Concomitent, am lansat și reclame pe Facebook. Așa am reușit să dăm de veste pe plan local și național. 

În schimb, la scalare am întâmpinat provocări. Au fost provocări personale, deoarece a fost nevoie să ies din zona de confort și să povestesc, să ies în față pentru Recenza. Să scriu pe diferite grupuri de Facebook, să recomand specialiștii înscriși, să comunic cât mai simplu și pe limbajul utilizatorului cum îi poate ajuta Recenza.

7. Ce ai învățat despre oameni și încredere, prin dezvoltarea unei platforme bazate chiar pe recomandări?

Am învățat că oamenii cred în experiența altor oameni, că recenziile/recomandările ajută foarte mult oamenii să ia o decizie rapidă.
Am înțeles că încrederea este o nevoie și că, atunci când este exprimată și vizibilă, poate schimba atât cariere, cât și percepții.

Și statisticile susțin că peste 90% dintre consumatori citesc recenzii online înainte de a lua o decizie, iar 88% au încredere în recenziile online la fel de mult ca într-o recomandare personală.
Clienții caută siguranță, încredere și validare, iar recenziile oferă exact aceste elemente. Dacă un expert are recenzii pozitive, clientul este mult mai predispus să-l aleagă.

Atunci, scopul nostru este să diminuăm sentimentul incertitudinii în colaborări. Vrem ca oamenii să poată începe orice proiect cu încredere deplină, știind că sunt susținuți și protejați.

8. Cum îți echilibrezi rolul de antreprenor, mamă și lider de echipă? Ce te motivează când apar blocaje?

Am învățat că mai important decât să fiu „peste tot” e să fiu acolo unde contează, pe rând. Recenza îmi oferă flexibilitatea de a lucra în ritmul meu, în armonie cu viața personală și cu familia. E un tip de echilibru pe care nu l-aș fi găsit într-un cadru rigid și care mă ajută să navighez mai bine între roluri. Nu este un echilibru perfect, dar imi permite sǎ fiu acolo unde mi se cere prezența sau atenția.

Motivația de a continua vine din bucuria reală pe care o am față de acest proiect. Îmi place enorm ce construim și mă simt privilegiată să cunosc specialiști atât de valoroși, profesioniști cu bun simț, seriozitate și dorința sinceră de a aduce rezultate care chiar contează pentru alții.

Ce mă inspiră și mai mult este feedbackul primit de la utilizatori. Când ne spun că își doresc ca Recenza să existe în viața lor, știu că nu e doar o idee bună, ci una cu sens. Și asta face diferența. Mă simt norocoasă să pot construi o platformă care unește oameni cu ajutorul încrederii.

9. Ce sfat le-ai oferi tinerilor antreprenori care vor să construiască o platformă sau o comunitate în jurul unui concept digital?

Le-aș spune să înceapă cu oamenii, adică cu potențialii utilizatori, cu cei pentru care vor să construiască o soluție digitală.

Să înțeleagă clar ce problemă rezolvă, pentru cine și de ce contează cu adevărat. Nu e vorba doar de a lansa un site sau o aplicație, ci de a crea un spațiu în care oamenii se simt văzuți, ascultați și susținuți.

Să nu caute perfecțiunea de la început. Pentru că perfecțiunea blochează, amână.
Ce contează cu adevărat este curajul de a testa, de a greși și de a ajusta. O platformă se construiește prin dialog, prin încercări reale și prin deschiderea de a învăța de la cei pentru care o creezi.

10. Cum vezi viitorul Recenza în următorii 3 ani? Ce urmează să se întâmple în platformă?

Văd Recenza devenind cel mai de încredere spațiu digital din România pentru alegerea specialiștilor, un loc în care recomandările reale contează, iar încrederea devine o normalitate, nu o excepție.

În perioada următoare, ne concentrăm pe extinderea funcționalităților platformei, pentru a susține colaborările de la început până la final.
Vom introduce opțiunea de a cere o ofertă personalizată și de a achiziționa direct un serviciu prin intermediul Recenza, simplificând procesul pentru ambele părți.

În plus, vom adăuga și posibilitatea ca specialiștii să poată lăsa recenzii clienților, contribuind la construirea unei culturi sănătoase de colaborare, bazată pe respect și responsabilitate reciprocă.

Recenza.ro nu este doar o platformă cu recenzii — este un spațiu al încrederii, în care brandul personal se construiește prin confirmarea valorii tale, văzută prin ochii celor care au colaborat deja cu tine.

Dacă vrei să-ți crești reputația profesională pe baza recomandărilor reale, creează-ți un profil pe www.recenza.ro.
“Recomandǎrile reale construiesc branduri de încredere” – Ioana Roşu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *